Cesta: Titulka > Pamätihodnosti mesta Bratislavy
Zmenené | Názov a anotácia | Zodpovedá |
---|---|---|
26.10.2015 | Zoznam pamätihodností dopravy - Železničné stavby [PDF, 21 kB] | PhDr. Viera Obuchová, CSc. |
26.10.2015 | železničné mosty na viedenskej trati [PDF, 1,5 MB] Sústava mostov v Devínskej Novej Vsi začína mostom pri bývalej Stockerauskej vápenke a končí mostom cez rieku Morava. | PhDr. Viera Obuchová, CSc. |
26.10.2015 | železničné mosty na peštianskej trati [PDF, 426 kB] Trať Bratislava – Gänserdorf pre parnú železničnú dopravu bola spojazdená 20. augusta 1848, pričom hlavná stanica bola aj dnes stojaca budova na Šancovej ulici 1. Napojenie Bratislavy na železničnú sieť od Budapešti cez Nové Zámky bolo dokončené 16. decembra 1850, čo umožnilo priamo spojiť Viedeň s dnešnou Budapešťou. | PhDr. Viera Obuchová, CSc. |
26.10.2015 | budova hlavnej železničnej stanice [PDF, 612 kB] Jadrom dnešnej Hlavnej železničnej stanice v Bratislave je druhá budova železničnej trate Viedeň-Bratislava-Budapešť postavená v roku 1860 s viacerými prístavbami a prestavbami z neskorších období. | PhDr. Viera Obuchová, CSc. |
26.6.2017 | železničná stanica Devínska Nová Ves [PDF, 268 kB] Budova železničnej stanice v Devínskej Novej Vsi leží na trati Bratislava hl. st. - Kúty - Břeclav a odbočuje z nej trať do Marcheggu. Ide o najstaršiu železnicu na Záhorí, ktorá viedla z Bratislavy do Devínskej Novej Vsi a odtiaľ do Marcheggu a Gänsendorfu v Rakúsku, kde sa spájala s traťou Viedeň - Břeclav. Postavili ju v roku 1848. Železničná stanica v Devínskej Novej Vsi spolu s lamačskou železničnou budovou bola najstaršia na Záhorí. Vybudovali ju pri stavbe trate a slúžila až do roku 1980-81, keď ju zbúrali a vybudovali novú. | Mgr. Silvia Droppová, oddel. dokumentácie, tel. +421 254 433 851 kl. 46 |
Zobraziť výber stĺpcov tabuľky »
Zobraziť aktuálne dokumenty | archív dokumentov | dokumenty vrátane archívu
Zobraziť vyhľadávací formulár »